Jít na obsah

Nastavenia ochrany osobných údajov môžu uľahčiť podozrenie zo stránok a aplikácií s odporúčaniami

V štúdii, mock-up on-line film odporúčania systému, ktorý len navrhol, že používatelia mohli prispôsobiť nastavenia ochrany osobných údajov inklinoval k zvýšeniu ich zmysel pre kontrolu, čo uľahčilo ich obavy o súkromie o mieste. Shyam Sundar, James P. Jimirro, profesor mediálnych efektov, spoluautor laboratória Media Effects Research Laboratory v Donald P. Bellisario College of Communications a pobočka Inštitútu Penn State pre CyberScience (ICS).

monitory
 
"Táto tágo je samo osebe dosť silné v tom, že poskytuje pocit kontroly a znižuje obavy o súkromie," povedal Sundar.
 
Účastníci tiež naznačili, že by mohli upraviť svoje nastavenia ochrany osobných údajov, aby boli ochotnejší zverejniť viac osobných údajov .
 
Systémy online odporúčaní spravidla využívajú jeden z dvoch prístupov na poskytovanie jedinečných, na mieru šitých možností pre používateľa: prispôsobené, známe aj ako systémové, alebo prispôsobené, kde si užívateľ vyberá podľa Sundara, ktorý pracoval s Bo Zhang, bývalým doktorandom Študent v masovej komunikácii v štáte Penn a v súčasnosti výskumný pracovník na Facebooku.

typizace
 
Zhang povedal, že obe možnosti ponúkajú užívateľom výhody a nevýhody. Napríklad osobné odporúčania vyžadujú od používateľa len malé úsilie, ale pretože odporúčania vyžadujú sledovanie možností používateľa, môže to spôsobiť, že používatelia budú mať pocit, že sa porušuje ich súkromie. Na druhej strane, prispôsobenie môže byť zaťažujúce a vyžaduje si neustálu pozornosť, ako aj opatrenia na aktívne rozhodovanie. To viedlo vývojárov k vytvoreniu dvoch typov modelov personalizácie: proaktívnych a reaktívnych. Proaktívna personalizácia automaticky generuje odporúčania, zatiaľ čo systém, ktorý obsahuje reaktívnu personalizáciu, vyhľadá súhlas používateľa skôr, ako poskytne odporúčania.
 
"Ukazuje sa, že aj tieto typy personalizácie majú svoje problémy," povedal Sundar. "Proaktívna personalizácia sa môže cítiť dotieravejšia, zatiaľ čo reaktívna personalizácia môže preťažiť používateľa správami a požiadavkami."
 
Účastníci štúdie ohodnotili filmové odporúčania ako vyššiu kvalitu, keď im ich poskytli proaktívne personalizovanie, ale vyjadrili vyššie obavy o súkromie ako účastníci, ktorí dostali rovnaké filmové odporúčania prostredníctvom reaktívnej personalizácie.