Jít na obsah

Nie je text ako text

Ak dnes potrebujete vypracovať text na web alebo PR článok, nie je to takmer žiaden problém. Existuje viacero webových portálov, kde nájdete copywriterov a niekedy i SEO agentúry. Pokiaľ budete chcieť články využiť v rámci vašej SEO optimalizácie pre internetové vyhľadávače, musíte si dať pozor na to, aby ste dostali SEO články. Nie každý text je totiž i SEO text.Mobil položený na novinách s textom
Čo sú to SEO texty
SEO texty musia spĺňať niekoľko podmienok. Nejde o nič komplikované, no nie každý copywriter vám bude text automaticky „optimalizovať“. Toto sú základné veci, ktoré musí článok, ktorý je súčasťou SEO optimalizácie, bezpodmienečne obsahovať.

  1. Správne používanie nadpisov a podnadpisov (H2, H3…)
  2. Správne kľúčové slová
  3. Primeraný počet kľúčových slov
  4. Odkazy na web (pokiaľ má text slúžiť aj na budovanie spätných odkazov)
  5. Kľúčové slová vyskytujúce sa v podnadpisoch a nadpisoch
  6. Správny pomer dĺžky textu k počtu kľúčových slov a odkazov

Upresnite, čo chcete
V začiatku článku sme spomenuli webové portály, na ktorých viete nájsť copywriterov a nechať si od nich vypracovať texty, ktoré potrebujete. V tomto Prípade buďte opatrní, pretože nie každý copywriter píše SEO texty.Malá notes s riadkami a tyrkysové pero na drevenom stole Svoje požiadavky musíte upresniť. To znamená, že ak chcete text, ktorý bude spĺňať vyššie spomenuté požiadavky, musíte na to copywritera upozorniť. Taktiež by ste mu mali dodať kľúčové slová. Výber vhodných kľúčových slov je totiž práca pre SEO špecialistu, ktorý vám vie vypracovať analýzu kľúčových slov a nie úloha pre copywritera. Taktiež počítajte s tým, že ak chcete dostať kvalitný SEO text, mali by ste za text platiť viac. Človek, ktorý takýto článok dáva dokopy, má reálne omnoho viac práce. Ak totiž píšete len klasický článok, ktorý má plniť úlohu obsahu na webe, nie ste ničím obmedzovaní. Maximálne témou a počtom normostrán. V prípade SEO textov však musí copywriter vymyslieť mnoho vecí, ako text sformulovať aj s kľúčovými slovami, no zároveň kvalitne po obsahovej stránke.