Jít na obsah

Jet Airways: Príbeh najstaršej súkromnej leteckej spoločnosti v Indii

Jet Airways si získala mnoho lojálnych zákazníkov, keď začala prevádzku, pretože predefinovala indické skúsenosti s lietaním. Rozdelila sa na trhu, ktorému dominoval národný dopravca Air India, a to ponukou služieb na svetovej úrovni.
 
Počas posledného desaťročia rástol – stal sa najväčším medzinárodným dopravcom Indie. Letecká spoločnosť, ktorá minulý rok oslávila svoje strieborné jubileum, však bojuje o svoje prežitie.

being
 
V posledných týždňoch zrušila tisíce letov, čo ovplyvňuje cestujúcich lietajúcich na medzinárodných aj domácich trasách.
 
Založila viac ako dve tretiny zo 119 lietadiel, ktoré mala vo svojej flotile, pretože už nie je schopná platiť lízingové spoločnosti. Spoločnosť nazhromaždila dlh viac ako 1 mld. USD (750 mil. GBP) a nezaplatila platy a pôžičky.
 
V zriedkavom pohybe sa indická vláda zúfalo snaží zachrániť Jet, napriek skutočnosti, že ide o súkromnú leteckú spoločnosť. Žiada štátne banky, aby vstúpili do záchranného plánu.
 
S plánovanými voľbami na budúci mesiac chce premiér Narendra Modi zastaviť leteckú spoločnosť, ktorá zamestnáva 23 000 ľudí.
 
„Záchrannú misiu“ vedie Štátna banka Indie (SBI), ktorá je najväčšou bankou verejného sektora v krajine. Jeho hlava, Rajnish Kumar, vo štvrtok povedal, že veritelia sú blízko k vypracovaniu plánu riešenia.
 
Air India bývalý výkonný riaditeľ, Jitender Bhargava, hovorí, že bude veľmi ťažké pre banky nájsť investorov – vzhľadom na súčasnú finančnú neporiadok leteckej spoločnosti je v.

letadla
 
Kto bude pripravený dať peniaze, keď ziskovosť nie je na horizonte?
 
SBI už viedla rozhovory s Ati Dhabi-založené Etihad Airways, ktorý vlastní 24% podiel v Jet. Veritelia chcú, aby spoločnosť Etihad Airways investovala viac peňazí do leteckej spoločnosti, ale táto spoločnosť údajne odmietla ponuku a namiesto toho chce predať celý svoj podiel a odísť z podnikania.
 
Ale letecký expert Mahantesh Sabarad si myslí, že Jet Airways je stále strategicky dobrou investíciou pre Etihad. Domnieva sa, že zvýšením svojho podielu si dopravca v Perzskom zálive získa väčšiu pozíciu na leteckom trhu, ktorý sa podľa očakávaní stane tretím najväčším do roku 2024 za Spojenými štátmi a Čínou.
 
"Ak sa okamžite vložia peniaze a lietadlo, ktoré je uzemnené, začne znovu lietať, letecká spoločnosť môže byť zachránená. V súčasnom scenári je Etihad najlepšou stávkou pre Jet Airways," povedal.

Ohodnoťte příspěvek